Vuorovaikutus ja hyvin toimiva yhteistyö yrittäjän ja kirjanpitäjän välillä on ensiarvoisen tärkeää. Kun yrittäjän ja kirjanpitäjän välillä vallitsee luottamus, voi yrittäjä keskittyä sataprosenttisesti oman liiketoimintansa pyörittämiseen ja luottaa siihen, että kirjanpitäjä hoitaa tonttinsa mallikkaasti.
Hyvän kirjanpitäjän kanssa liiketoiminnasta tulee sujuvaa. Kun kommunikaatio kirjanpitäjän ja yrittäjän välillä on mutkatonta ja ajatuksia jaetaan säännöllisin väliajoin, sujuvoittaa tämä liiketoimintaa ja mahdollistaa bisneksen tehostamisen.
Aina kaikki ei kuitenkaan suju suunnitellusti ja yhteistyö tilitoimiston kanssa takkuaa. Oletko sinä törmännyt kirjanpitäjäsi kanssa seuraaviin haasteisiin?
Kiire painaa päälle, ja yhteydenpito ei toimi
Tarvitsetko liiketoimintasi kannalta olennaiseen asiaan nopeasti apua kirjanpitäjältä, mutta et saa häntä kiinni? Et, vaikka olet yrittänyt tavoittaa häntä useaan otteeseen?
Yksi hyvän tilitoimiston keskeinen ominaisuus on se, että asiakas saa vastauksen mahdollisimman nopeasti, eikä vasta viikon kuluttua kysymyksestä, kun asiaan olisi jo pitänyt reagoida. Meillä Nordic C-Managementilla on vastaustakuu, vastaamme asiakkaillemme arkisin aina 24 tunnin sisään. Autamme myös, vaikka asia ei suoranaisesti liittyisi kirjanpitoon, mutta on muuten yrityksesi toiminnan kannalta tärkeä.
Taloushallinnon kulujen muodostuminen on epäselvää.
Tulojen ja menojen ennustaminen on yritystoiminnan a ja o, jotta pysytään budjetissa. Mikäli postiluukusta kilahtaa yllättäen odotettua suurempi lasku, voi tämä sekoittaa pakkaa melkoisesti. Tämän takia onkin erityisen tärkeää, että yrittäjällä on ennalta käsitys siitä, kuinka suurta laskua hän voi kunakin kuukautena odottaa, ja mitkä ovat laskutuksen perusteet.
Me Nordic C-Managementilla pyrimme aina jo sopimusvaiheessa viestimään selvin sanoin siitä, mistä taloushallinnon kulut koostuvat. Annamme myös vinkkejä siihen, millä tavoin yrittäjä voi omalla toiminnallaan vaikuttaa siihen, että lasku pysyy mahdollisimman pienenä.
Digitalisaatio ei ole läsnä tilitoimiston palveluvalikoimassa.
Sähköinen taloushallinto on tätä päivää, siitä ei pääse mihinkään. Sähköinen osto- ja myyntireskontra sekä kuittien kierrätys tehostavat ja nopeuttavat toimintaa merkittävästi. Sähköisen taloushallinnon ohjelmistoja on markkinoilla lukuisia ja niistä löytyy eroavaisuuksia. Kaikki tilitoimistot eivät suinkaan tarjoa samoja ratkaisuja, joten tilitoimiston kanssa asioidessa kannattaa varmistaa, että tarjolla on omalle yritykselle se optimaalisin ratkaisu.
Me olemme ratkaisseet tämän haasteen siten, että tilitoimistomme käytössä on useita sähköisen taloushallinnon ratkaisuja. Näiden joukosta valitsemme kuhunkin tilanteeseen parhaiten soveltuvan ratkaisun, aina yhdessä asiakkaan kanssa.
Jos tilitoimiston kilpailuttaminen on ajankohtaista, soita meille ja pyydä tarjous.