Tietosuojaseloste

1. Rekisterinpitäjä

2. Rekisteristä vastaava yhteyshenkilö

3. Rekisterin nimi

  • Nordic C-Managementin asiakasrekisteri

4. Rekisteröidyt

  • Asiakasyritysten yhteyshenkilöt
  • Asiakasyritysten työntekijät (palkanlaskenta, HR-palvelut)
  • Yritysten omistajat ja hallituksen jäsenet
  • Yhteistyökumppanit ja palveluntarjoajat
  • Verkkosivun käyttäjät (evästeet, analytiikka)

5. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

Kerättävät tiedot käytetään seuraaviin tarkoituksiin:

  • Kirjanpito ja taloushallinto – Verot, tilinpäätökset, maksuliikenne
  • Palkanlaskenta ja HR-palvelut – Työsopimukset, palkkalaskenta
  • Asiakassuhteen ylläpito – Viestintä, laskutus, sopimukset
  • Kansainvälistymispalvelut – Markkina-analyysit, liiketoiminnan kehitys
  • Verkkosivun analytiikka – Evästeet, käyttäjäkokemus

Kaikki tietojen käsittely perustuu:

  • Sopimuksiin ja asiakassuhteeseen
  • Lakisääteisiin velvoitteisiin (kirjanpitolaki, verolainsäädäntö)
  • Rekisteröidyn suostumukseen (esim. markkinointiviestintä)

6. Rekisterin tietosisältö

Tallennettavat tiedot:

  • Yhteystiedot – Nimi, sähköposti, puhelinnumero, tehtävänimike
  • Kirjanpitotiedot – Laskut, maksutiedot, sopimusasiakirjat
  • Palkanlaskentatiedot – Palkat, verotiedot, tilinumerot, työaikakirjanpito
  • Verkkosivun analytiikka – IP-osoite, selain, käyttöjärjestelmä

Tietojen päivitys ja poisto:

  • Asiakkaat voivat pyytää tietojensa päivitystä tai poistoa, ellei laki vaadi niiden säilyttämistä.

7. Säännönmukaiset tietojen luovutukset

Tietoja voidaan luovuttaa vain seuraaville:

  • Viranomaiset – Verohallinto, eläkevakuutusyhtiöt
  • Palkanlaskenta- ja taloushallintopalvelut – Ohjelmistot, tilitoimistot
  • Pankit ja maksupalvelut – Palkanmaksu, maksuliikenne
  • Tietoturva- ja IT-palvelut – Järjestelmätoimittajat

Tietoja ei myydä eikä luovuteta markkinointitarkoituksiin ilman suostumusta.

8. Tietojen siirto EU:n ulkopuolelle

  • Tietoja ei pääsääntöisesti siirretä EU-/ETA-alueen ulkopuolelle.
  • Poikkeustapauksissa käytetään EU-komission hyväksymiä suojatoimia.

9. Rekisterin suojaus

Tietojen suojaamiseksi käytetään:

  • Palomuureja, salausta ja pääsynhallintaa
  • Vain valtuutetut työntekijät pääsevät tietoihin
  • Säännöllisiä tietoturvatarkastuksia

10. Tietojen säilytys ja poistaminen

Tietojen säilytysajat:

  • Kirjanpitotiedot – 6 vuotta (kirjanpitolaki)
  • Palkanlaskentatiedot – 10 vuotta (verolainsäädäntö)
  • Asiakastiedot – Asiakassuhteen päättymisen jälkeen 2 vuotta
  • Analytiikkatiedot – Evästekäytäntöjen mukaisesti

Tietojen poistaminen:

  • Kun säilytysaika päättyy, tiedot poistetaan tai anonymisoidaan.
  • Asiakas voi pyytää tietojensa poistamista, ellei laki estä sitä.

11. Rekisteröidyn oikeudet

Rekisteröidyllä on oikeus:

  • Saada vahvistus siitä, käsitelläänkö tietoja
  • Tarkastaa ja oikaista tiedot
  • Saada tiedot poistetuksi, jos niiden käsittelylle ei ole perustetta
  • Rajoittaa tietojen käsittelyä tai vastustaa sitä
  • Peruuttaa suostumus (esim. markkinointi)
  • Tehdä valitus tietosuojavaltuutetulle

Tietopyynnöt käsitellään 30 päivän kuluessa.

12. Evästeet

Evästeitä käytetään seuraaviin tarkoituksiin:

  • Välttämättömät evästeet – Sivuston perustoiminnot
  • Analytiikkaevästeet – Sivuston käytön seuranta (Google Analytics)
  • Toiminnalliset evästeet – Kieliasetukset, käyttäjäkokemus
  • Markkinointievästeet – Kohdennettu sisältö ja mainonta (vain suostumuksella)

Evästeiden hallinta:

  • Käyttäjä voi hallita ja poistaa evästeitä selaimen asetuksista.
  • Verkkosivustolla on evästeiden hyväksyntäpaneeli.

13. Muutokset tietosuojakäytännöissä

Tietosuojakäytännöt voivat muuttua ajan myötä. Kaikki muutokset julkaistaan tällä sivulla.

Viimeisin päivitys: 28.2.2025